SFO dagligdagen

Dagligdagen:

Man kan vælge forskellige moduler:

Morgenmodul, eftermiddagsmodul, og fuldtidsmodul.

I ferierne vil det rent praktisk sige:

Morgenmodul—man er velkommen på sfo mellem kl. 6—8

Eftermiddagsmodul—man er velkommen mellem kl. 8—luk

Fuldtidsmodul–-man er velkommen mellem kl. 6—luk

Al indmeldelse/udmeldelse sker elektronisk.

Dagen starter i Blok C kl. 6. Her møder de første børn og voksne. Der hygges og spises morgenmad mellem kl. 6—7.30. Morgenmaden består af havregyn/grød, cornflakes, boller, pålæg/ost/syltetøj samt noget grønt. (Man må ikke medbringe egen morgenmad).

Børnene bliver sendt til skolen så de er klar til første lektion.

Der er pædagoger med i skolen.

Når skolen er slut krydser børnene sig ind på vores tavler med Tabulex. Bh.klasserne bliver det første halve år krydset ind i klasserne. De skal dog selv ”flytte” deres navn når de kommer ind efter udetiden.

1.kl.—3.kl. skal selv krydse sig ind på Tabulex. Så kan både legekammerater samt I finde dem. Skulle børnene ikke være kommet efter endt skoledag, og vi ikke har hørt fra jer, så ringer vi til jer med mindre andet er aftalt.

Der er udetid hver dag lige efter skole.

Derefter sker der altid forskellige ting på SFO´en.

Når du går hjem SKAL du krydse dig ud og meget gerne sige farvel til en voksen.

HUSK tøj/skiftetøj der passer til årstiden!!

Fødselsdage samt legegrupper: Vi ringer ikke hjem hvis børnene hentes af forældre fordi der er fødselsdag eller legegrupper. Vi regner med at I har aftalt dette på forhånd.

Vi har valgt ikke at sende børn men i stedet bruge tiden på aktiviteter sammen med børnene. Derfor er det en god idé at have et ur på som kan bippe hvis man skal gå til en bestemt tid, ellers er vi altid glade for at hilse på jer når I henter jeres barn.

Man kan heller ikke ringe og bede os sende børn ud til parkeringspladsen. Men skulle der opstå en nødsituation er vi selvfølgelig altid behjælpelige.

Lukkedage og Nødpasning.:

Fredag efter Kr. Himmelfart—nødpasning
:

Grundlovsdag—lukkedag

Mellem jul og nytår– nødpasning

Nødpasning foregår i en børnehave og der er ikke kendt personale med fra SFO

Nødpasning i påskeferien samt uge 29 & 30, ellers er der åben alle andre uger i sommerferien.

Chromebook:

Man må bruge sin chromebook i sfo tid når der er legetøjsdag

Blok C: her har bh.kl. og 1.kl. base

Blok A: her har 2.kl. og 3.kl. base (3.klasse må være i juniorklubben)

Blok C: her er basen for tidlig sfo opstart d. 1 april.

Legeplads: her er mulighed for div. lege, boldspil, bål, mooncars hulebygning, dåseskjul m.m. Legepladsen og skolegården er dejlig stor med masser af udfoldelsesmuligheder, men der er også mange gemmesteder.

Legetøj: må medbringes på legedage som holdes den sidste fredag i hver måned og på de dage hvor skolen afholder det.

Forældrekaffe: den første fredag i hver måned.

Glemt tøj: bliver samlet sammen i kassen i Blok A, den tømmes hver d. 1.

Vi tager kun i mod vigtige beskeder om eftermiddagen telefonisk, men opfordrer kraftigt til, at I respekterer at vi bruger tiden sammen med jeres børn.

Vi putter billeder, ferietilmelding og nyheder på Tabulex.

På vores facebook side kan I se lidt om hvad vi går og laver både på SFO og i juniorklubben.

I finder siden ved at søge på:

holbergskolens sfo/juniorklub (link kommer snart).

Det er et stort skridt for både jer og børnene at starte hos os. Det vil helt sikkert give en masse spørgsmål, I skal endelig spørge, uanset hvor ”dumt” I føler spørgsmålet måtte være. Det kan være noget I undrer jer over, er utilfredse med, ikke forstår eller I har en super god idé.

Vi glæder os meget til at få nogle super gode år sammen med jer og jeres barn.